niedziela, 12 sierpnia 2012

...coś słodkiego na weekend....- ciacho z bananem

   Tak jakoś mam, że gdy nadchodzi weekend muszę upiec coś słodkiego. Lubię mieć w gotowości coś słodkiego gdy przyjdą goście. Podwieczorek z kawą( ja nie przepadam za kawą więc zastępuje ją kubek mleka) i kawałkiem ciasta to jest to co tygryski lubią najbardziej:)))
   W ten weekend postanowiłam upiec ciacho z bitą śmietaną i bananami. Przepis na tą słodkość dostałam od teściowej. Dla łasuchów takich jak ja ciasto jest idealne. Uwielbiam bitą śmietanę, banany i czekoladę. Jak dla mnie to idealne połączenie smaków.
   A oto co nam będzie potrzebne:
- cienki biszkopt (nie podaję przepisu na biszkopt bo każdy ma pewnie swój sprawdzony przepis lub używa gotowego biszkopta)
- 0,5 litra śmietany 30% do ubijania,
- 3 fixy do bitej śmietany,
- 1 tabliczka gorzkiej czekolady, 
- 1 tabliczka mlecznej czekolady,
- 1/2 kostki margaryny,
- 3 jajka,
- cukier waniliowy,
- odrobina cukru pudru,
- banany,
- sok z 1 cytryny,
- odrobina alkoholu do nasączenia biszkopta.

A oto jak zrobić to pyszne ciacho:
- czekolady rozpuścić na wolnym ogniu z 1 łyżką margaryny, ostudzić,
- pozostałą margarynę utrzeć z 3 żółtkami i cukrem waniliowym, 
- dodać ubitą pianę z 3 białek i ostudzoną czekoladę.

- biszkopt nasączyć,
- na biszkopcie poukładać pokrojone w plastry banany i skropić je sokiem z cytryny aby nie ściemniały.

- śmietanę ubić z odrobiną cukru pudru i fixami.
- wszystko powoli wymieszać.

- śmietanę wyłożyć na banany,
- na śmietanę wykładamy masę czekoladową.
- odstawiamy ciasto do lodówki na przynajmniej 1 godzinę.

A oto jak wygląda gotowe ciacho:


Pychota:)))

SMACZNEGO!!!!!!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz